Väikese vimkaga koolitus noorsootöötajatele
Täna käisin rääkimas noorsootöötajatele noorte meediapädevustest. Tegelikult oli neil küll koolitusprogrammi lõpupäev ning seega oli minu ülesandeks osalejaid motiveerida, et nad nüüd peale koolitust läheks ja kasutaks õpitud oskusi ka edaspidi. Mõtlesin päris pikalt selle peale, et kuidas soovitud eesmärki saavutada. Arvan, et inimest motiveerib kõige paremini see, kui ta saab probleemi kriitilisusest aru ja […]
Kuidas juturobot õppimist ja õpetamist muudab?
Käisin Rahvusraamatukogus tegemas üht ettekannet, et kuidas õpetajad saaksid ChatGPT-d enda töö lihtsustamiseks kasutada. Kusjuures olukord nüüd siis selline, et kogu oma ettekande lasin põhimõtteliselt juturobotil ka valmis kirjutada ning panin meie vestluse kuvatõmmised slaididele. Kuna tegelikult ei ole hea praktika näidata slaide, mis on tihedalt teksti täis, siis otsustasin jagada meie vestlust ka kõigi […]
Kuidas saame inimesi kaitsta desinfo ja propaganda eest?
Olen nüüd jõudmas sinna punkti, kus saan hakata varsti teadustöö lõbusama poolega jälle tegelema. Ehk siis oma esimese artikli jaoks intervjuusid ekspertidega tegema. Tegelikult on teoreetiline osa ka väga põnev. Näiteks eile lugesin ühest uuringust, kus katsetati, kuidas mõjutab inimeste hoiakuid see, kui nende sotsiaalmeedia kõlakambrisse lisada infot teiselt poolelt. Uuring tehti USA-s, kus siis […]
10 nippi, mida iga ChatGPT kasutaja peab teadma
Hei, kallis sõber! Oled sa juba kuulnud uuest ja põnevast tehisintellektist ChatGPT-st? Kui mitte, siis pole hullu, sest täna tutvustame sulle 10 nippi, mis aitavad sul sellest vingest AI-abilisest kõige rohkem kasu lõigata. Kui juba oled kasutaja, siis pole viga, sest täna õpid kindlasti midagi uut! Valmis sukelduma maagilisse ChatGPT maailma? Siis alustame! Küsi ja […]
Mis on filtrimulli ja kõlakambri erinevus?
Järjest enam võib lugeda ja kuulda neid kahte väljendit, kuid tegelikult väga vähe on seni tähelepanu saanud see, et kuidas nüüd need kaks asja erinevad omavahel. Filtrimull Filtrimulli (filter bubble) mõiste tekkis aastal 2011, kui ilmus Eli Pariseri raamat “The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding From You”. Raamatus toob autor välja, et filtrimull […]
Seitse nädalat doktorandina ehk kuidas sisseelamine läheb
Viimastel nädalatel on minu käest päris palju kordi nüüd küsitud, et kuidas siis doktoriõpe tundub ja vist oleks viimane aeg esmamuljed kirja panna, sest varsti lihtsalt ei mäleta… Nii palju tegemist kogu aeg peale tuleb. Esimesed päevad Aga alustame algusest… Minu ametlik doktoriõpingute algus oli 29. august ja läksin sellel päeval ka Tartu. Mingit eraldi […]
Kui hästi oskavad õpetajad oma inforuumi hallata?
Sellel nädalal kutsuti mind väga põnevale üritusele Haapsalus. Toimus nimelt haridustöötajate ohutusõppus Läänemaa ÄKK, kus 12 kooli/lasteaia töötajad said oma teadmisi proovile panna paljude erinevate teemadega. Kahjuks endal polnud aega kõiki punkte külastada, kuid saan aru, et pidi lapsi evakueerima, esmaabi andma, liiklusõnnetuses tegutsema jne. Minul paluti siis luua valeinfo õppepunkt. Punkti eesmärk oli aidata […]
Neli eksmatti ja kaks cum laudet ehk minu teekond doktoriõppeni
Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis minu haridustee on olnud kaootiline. Lõpetasin 1999 Nõo Reaalgümnaasiumi tehnik-programmeerija paberiga ning inertsist astusin kohe Tartu Ülikooli matemaatikateaduskonda informaatika erialale. Tol ajal uskusin, et ma pole inimeste inimene ja pigem saan hästi masinatega läbi. Veetsin tol korral ülikoolis 5 aastat ning kuigi see katse lõppes eksmatiga omal soovil (sain aru, et […]