5
(5)

Käisin Rahvusraamatukogus tegemas üht ettekannet, et kuidas õpetajad saaksid ChatGPT-d enda töö lihtsustamiseks kasutada. Kusjuures olukord nüüd siis selline, et kogu oma ettekande lasin põhimõtteliselt juturobotil ka valmis kirjutada ning panin meie vestluse kuvatõmmised slaididele. Kuna tegelikult ei ole hea praktika näidata slaide, mis on tihedalt teksti täis, siis otsustasin jagada meie vestlust ka kõigi osalejatega. Kui sind huvitav, et kuidas ma ChatGPT-ga siis täpselt suhtlen, siis värvikoodide ja kommentaaridega faili näed SIIN.

Aga kui meeldib rohkem videot vaadata ja juttu kuulata, siis allolevas videos on minu ettekanne.

Kuna aega oli vähe, siis ei jõudnud ma väga täpselt selgitada, mis see juturobot on, kuid samas Piret Lehiste aka Nipitiri on selle kohta teinud väga asjaliku video “AI-AI-AI! Mis sa teed?” õpetajatele.

Üks vahva asi, mis seal RaRa üritusel veel toimus oli AI ja kirjaniku võistlus luuletuse kirjutamisel. Ütleme nii, et sel korral võitis veel inimene, kuid osalejad ei oleks teadnud, et selline võistlus käib, siis ma arvam, et mitme luuletuse puhul poleks kahtlusi tekkinud, et need ei ole loodud inimese poolt.

Ürituse esimeses pooles tegid ettekanded ka erinevad eksperdid nagu näiteks Priit Talv Riigikantseleist, Kristel Kriisa Riigi Infosüsteemi Ametist ja Sten Tikerpe advokaadibüroost NOVE.

Ja ürituse lõpetas paneeldiskussioon, kus arutasime koos kõigi päeva jooksul esinenud inimestega, et mis pahandusi see tehisintellekt koolimajas nüüd tegema hakkab ja milliseid uusi võimalusi pakub.

Lühike kokkuvõte kogu teemast on see, et kui oled õpetaja siis mine https://chat.openai.com ja hakka asja kasutama. Seda Pandora laegast me enam kinni ei pane ning kahtlustan, et järgmise 5 aasta jooksul muutub haridussüsteem rohkem, kui viimase 50 aasta jooksul on muutunud. Ja soovitan läbi lugeda paar Asimovi raamatut. Pean silmas robotite sarja ja raamatut “Mina, Robot” – need annavad veidi vihjeid, et kuidas robotitele käske tuleks anda, mis on nende piirangud ning mis on nende võimalused. Raamatus on küll robotid pigem füüsilised seadmed, kuid tegelikult see loogika on üsna sarnane.

Haridusministeerium on pannud ka oma lehele mõned soovitused, mis loodetavasti aitavad sujuvamalt võtta tekstirobotid koolides kasutusele.

Kui kasulik oli see postitus Sinu jaoks?

Kliki tähekesel, et hinnata!

Keskmine hinnang 5 / 5. Hinnangute arv: 5

Keegi pole veel seda postitust hinnanud. Ole see esimene julge 🙂

Sulle meeldis see postitus?

Jaga seda siis ka oma sõpradega ✨

Kurb kuulda, et sellest postitusest polnud kasu 🙁

Püüan ennast tulevikus parandada.

Anna vihje, mida sa siit blogist soovid leida tulevikus.

Üks vastus